poniedziałek, 13 października 2014

Francuski szyk!

      Jakiś czas temu wspominałam Wam o tym, że nie mogę oderwać się od książki "Francuski szyk!". Najwyższy czas, aby napisać Wam o niej kilka słów. :)


      "Francuski szyk! Zostań własną stylistką" autorstwa Isabelle Thomas i Frédérique Veysset to pierwsza książka o stylu, która znalazła się w mojej biblioteczce. Do tej pory nie czytałam tego typu książek czy poradników, a ubrania, buty i dodatki kupowałam intuicyjnie, podążając za obecnymi trendami oraz własnymi upodobaniami. I oto pojawił się "Francuski szyk"! Każdy z 14 zawartych w książce rozdziałów podpowiada nam co zrobić, aby wyglądać rewelacyjnie, bez względu na czas i miejsce. Znajdziemy tam m.in. wskazówki dotyczące dodatków - jak je dobrać, aby nasze stylizacje zachwycały; co zrobić, aby ubrania z tzw. sieciówek wyglądały tak, jak te od projektantów, jak również dowiemy się, że torebka to najlepsza przyjaciółka każdej kobiety, która skrywa największe tajemnice każdej z nas. ;)


Sięgając po tę książkę z pewnością o wiele łatwiej będzie nam uporządkować swoją garderobę. Stylistka Isabelle Thomas podpowiada na co zwracać szczególną uwagę przy budowaniu własnego stylu, jakie rzeczy powinny znaleźć się w naszej garderobie, a czego powinnyśmy się pozbyć, aby żyć w zgodzie z modą i... własną szafą (nie mówiąc "znowu nie mam się w co ubrać!!!"). Autorka wymienia również najczęstsze wymówki kobiet dotyczące zakupów oraz wspomina o błędach, które popełnia każda z nas (często zupełnie nieświadomie) - m.in. noszenie trampek po 25 r.ż., białe spodnie w połączeniu z bluzką w biało-granatowe paski, czy zakładanie dresowej bluzy do jeansów. (Pssst! Ile z Was także popełniło te błędy? :))


Plusem tej książki jest to, że można ją czytać rozpoczynając w dowolnym miejscu. Wszystkie porady urozmaicone są wypowiedziami stylistów, czy właścicieli znanych francuskich butików. W książce znajdziemy również wywiady z różnymi osobami, które związane są z modą, w mniejszym lub większym stopniu. Pojawiają się tam również zdjęcia stylizacji, które odpowiadają poszczególnym rozdziałom oraz rysunki paryskiego rysownika.

      Jeśli zastanawiacie się nad zakupem tej książki, nie ma na co czekać! Jest to lekka lektura, która na pewno dostarczy Wam wielu przydatnych wskazówek - jak nosić jeansy, małą czarną, dodatki czy obcasy. Ja po przeczytaniu książki zrobiłam listę rzeczy, które stworzą bazę mojej garderoby, zaś samo uporządkowanie szafy będzie dla mnie o 100 razy łatwiejsze. Bez względu na to jaki macie styl i w czym się czujecie dobrze, pamiętajcie, że "MODNE JEST TO, W CZYM DOBRZE WYGLĄDAMY". :)



photos by Tomek Agaszko.

* Wpis powstał przy współpracy z Wydawnictwem Literackim.

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że choć trochę zachęciłam Was do sięgnięcia po tę książkę. :)

      Usuń
  2. Książka zapowiada się pięknie i bardzo ciekawie, nawet okłada jest mega przyciągająca, muszę ją przeczytać:)))

    Całuję

    OdpowiedzUsuń
  3. niedawno ją dostałam! skończę czytać obecną i się za nią zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę określiłabym jako krótki niezbędnik dla każdej kobiety, która odnajduje się w stylu kobiety niebanalnej, klasycznie eleganckiej, intrygującej i nonszalanckiej - w stereotypie Francuzki, który coraz ciężej spotkać również we Francji.

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie : http://snowarskakarolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń