sobota, 3 maja 2014

hello may!

       Ciekawa jestem jak spędzacie swoją majówkę. Ja, mimo kilku planów, zostałam jednak w domu. Ale nie żałuję, ponieważ dzięki temu przygotowałam dla Was krótką relację z rozpoczęcia sezonu wodniackiego, jakie miało miejsce w moim rodzinnym mieście. :)


Co roku 1 maja w Szczecinku rozpoczynamy sezon wodniacki. Jest to nie lada gratka dla osób, które cenią sobie aktywny wypoczynek. Jako, że mamy jezioro w samym centrum miasta, nawet jeśli nie możemy nigdzie wyjechać, jest tu co robić w wolnym czasie. W sezonie letnim możemy m.in. wypożyczyć rowerki wodne, popłynąć statkiem w rejs po jeziorze, a także spróbować swoich sił na wyciągu do nart wodnych, który jest naszą największą atrakcją, szczególnie dla turystów.

Osoby, które niekoniecznie lubią sporty wodne, mogą udać się na wycieczkę rowerową wokół jeziora, wypocząć na jednej z kilku miejscowych plaż lub poćwiczyć na jednej z kilku siłowni, które znajdują się na świeżym powietrzu, w różnych punktach naszego miasta.

Co jednak działo się 1 maja w Szczecinku i jak spędziłam ten dzień? :)

Punktualnie o 9:00 wyciąg do nart wodnych otworzył swoje podwoje! Pomimo nie za wysokiej temperatury, kolejka chętnych do spróbowania swoich sił w tym miejscu była bardzo długa. Znaleźli się tam zwolennicy zarówno nart wodnych, jak i Ci, którzy preferują deski wakeboard'owe. Niektórzy, Ci bardziej wprawieni, jeździli jak zawodowcy, niektórzy zaś kończyli swoje ślizgi zaraz po starcie. Pomimo tego, że wyciąg działa u nas już kilka lat, do tej pory sama nie odważyłam się jeszcze spróbować. Może w tym roku poczuję się pewniej i zaryzykuję? :)








Co to za wakacje bez roweru? Wspomniałam już o ścieżce rowerowej, która prowadzi dookoła jeziora, ale to tylko jedna z wielu tras, które posiadamy. W pobliżu Szczecinka jest kilka tras rowerowych, z których warto skorzystać. W kilku miejscach naszego miasta znajdują się wypożyczalnie rowerów, w których każdy, kto nie przyjechał ze swoim sprzętem, może go wypożyczyć za niewielką opłatą. Wypożyczalnie są dostępne zarówno dla turystów, jak i mieszkańców Szczecinka.


Wracając jednak do majówki. Na wyciągu działo się dużo, jednak to nie koniec atrakcji, jakie miasto przygotowało dla mieszkańców. Na terenie Zamku Książąt Pomorskich miał miejsce Piknik Europejski, który zgromadził wiele osób. Szczególnie najmłodsi mieli czym się zająć. Były zajęcia plastyczne, dmuchany zamek oraz stoiska z kolorową watą cukrową i balonami z helem.


Ja też upolowałam swoją niebieską watę cukrową, którą pochłonęłam szybciej niż miałam zamiar! :)


Zajęcia plastyczne dla najmłodszych cieszyły się dużą popularnością. Dzieci mogły własnoręcznie wykonać piankowe maski oraz korony. Jak widać Spider Man jest nadal modny, co jest widoczne na twarzach chłopców. :)


A kolejka do dmuchanej zjeżdżalni nie miała końca!


Udało mi się sfotografować z Myszką Miki...


... oraz z Mini. W obu przypadkach idealnie dopasowaliśmy się kolorystycznie.


Przed występem jednej ze szczecineckich grup muzycznych, dzieci wypuściły do nieba 1000 niebieskich balonów, do których były przywiązane zaproszenia do naszego miasta w różnych językach.




Mimo, iż niektóre zakończyły swój lot między gałęziami drzew, pozostałe wzbiły się bardzo wysoko i po chwili zniknęły wszystkim z oczu. Na niebie można było dostrzec jedynie niewielkie niebieskie punkty. :)


Na koniec wspaniałego dnia zagrał szczecinecki zespół Materia, który jest wszystkim dobrze znany za sprawą programu Must Be The Music, w którym zajął bardzo wysokie drugie miejsce (do pierwszego zabrakło dosłownie... 1% głosów). Jak zwykle członkowie zespołu spisali się na medal grając swoje najbardziej znane utwory. Część z nich zagrali w wersji akustycznej, a pozostałe w wersji oryginalnej. Mimo zimnego wiatru koncert był bardzo udany a publiczność zadowolona! :)

photo by gawex.pl.

Jeśli miałabym podsumować cały dzień, ze spokojem mogę powiedzieć, że był on bardzo udany. I choć nie było za ciepło, to wszystkie wydarzenia, które miały miejsce tego dnia, zrekompensowały temperaturę w 100%. Były atrakcje dla dzieci, młodzieży, osób, które cenią sobie sport oraz tych, którzy lubią dobre brzmienia. Każdy z pewnością znalazł coś odpowiedniego dla siebie. Jestem pewna, że kolejne imprezy organizowane w Szczecinku będą równie udane, a Was serdecznie zapraszam do naszego miasta. Na pewno nie będziecie się nudzić! :)


all photos by Malwina Holik and me.

2 komentarze:

  1. Ale super zdjęcia! A w tym roku wybierasz się na otwarcie sezonu? Ja chyba pojadę też do Januszkowic, bo bardzo wkręciłam się w wakeboard!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku również nie opuszczę otwarcia sezonu. I na pewno spróbuję swoich sił na wyciągu! Może i ja się w to wkręcę. :)

      Usuń