piątek, 13 maja 2016

ENTER ENEA FESTIVAL PO RAZ SZÓSTY

      Kiedy w zeszłym roku dowiedziałam się o festiwalu jazzowym Enter Enea, pomyślałam sobie, że nie może mnie na nim zabraknąć. I nie zabrakło! Dzięki organizatorom tego wydarzenia miałam okazję przeżyć niesamowite chwile i choć dotarłam do Poznania dopiero w drugim dniu festiwalu, emocje, których wtedy doświadczyłam, towarzyszą mi do dziś. A już za niecałe dwa tygodnie, dokładnie 24 i 25 maja, odbędzie się VI edycja Enter Enea Festival!

Dwudniowy festiwal z roku na rok gromadzi nad Jeziorem Strzeszyńskim coraz większą liczbę melomanów, którzy podczas koncertów mogą wysłuchać występów polskich i zagranicznych artystów. Pewnie zastanawiacie się, dlaczego właśnie ten festiwal zyskał moje (tak wielkie) uznanie? Otóż wszystko za sprawą Leszka Możdżera, który jest dyrektorem artystycznym tego wydarzenia. Wiem, że kolejny raz to powtórzę, ale doceniam jego talent, muzykę, a także samą osobowość. Niewielu jest artystów, których uwielbiam tak jak jego, ale o tym już pewnie wiecie.

Tegoroczna edycja festiwalu będzie wyjątkowa. Podczas pierwszego dnia będzie można usłyszeć kwartety - Jakub Płużek Quartet i Zohar Fresco Quartet oraz trio Leszka Możdżera powstałe przy współpracy z Dieterem Ilgiem i Ericiem Allenem. Natomiast drugiego dnia na scenie pojawi się jeden z bardziej znanych w Europie kwartetów, wiedeński radio.string.quartet, kolejne trio Leszka Możdżera, któremu towarzyszyć będą Iva Bitto i Oskar Török oraz nagrodzeni Fryderykiem 2016 za jazzowy album roku Nikola Kołodziejczyk Orchestra. Warto zaznaczyć, że oba tria, których "głową" jest Leszek Możdżer, powstały specjalnie na tę okazję. Bez wątpienia będzie to muzyczna uczta dla każdego miłośnika jazzu. Jeśli jesteście zwolennikami tego rodzaju muzyki i chętnie spędzacie czas na świeżym powietrzu, na tym festiwalu po prostu nie może Was zabraknąć.

Więcej informacji znajdziecie na stronie www.enterfestival.pl.
Po bilety zapraszam Was tutaj.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz